STAY OR GO ANALYSEBasis for en god afklaring

Formålet med en “Stay or Go” analyse er at undersøge den bedste vej fremadrettet for jeres virksomhed i forhold til jeres ønsker om fremtidens kontor. Vi vil finde den optimale løsning, hvad enten det er at blive i det nuværende lejemål eller flytte til et andet passende lejemål.

Vi vil skabe et overblik over, hvordan I kan arbejde og indrette jer bedst muligt samt give et kommercielt overblik over økonomien i et genforhandlet lejemål eller et nyt sted i byen.

En “Stay or Go” analyse er en rigtig god idé at gennemføre, inden I træffer beslutning om enten at søge nye lokaler eller genforhandle det nuværende lejemål. Denne analyse sikrer, at beslutningen om den fremtidige proces tages med åbne øjne og på et solidt grundlag.

En ”STAY OR GO” analyse, er en proces, hvor virksomheden vurderer fordele og ulemper ved at blive i deres nuværende lokation eller flytte til en ny lokation. Hos RIGHTSIZE har vi delt analysen op i 2 vigtige faktorer og det er kommerciel værdi og arbejdsform som spaceplanning og design.

JACOB GARDER, PARTNER

ANALYSEN INDEHOLDER BL.A. DISSE FORSKELLIGE VIGTIGE ELEMENTER:

IDENTIFICER FORMÅLET: Start med at definere formålet med analysen. Ønsker I at spare penge, forbedre tilgængelighed for kunder, øge medarbejdertilfredshed eller noget helt andet?

EVALUERING AF NUVÆRENDE LOKATION: Vi undersøger de nuværende forhold på det eksisterende sted. Dette kan omfatte faktorer som lejepriser, tilgængelighed, parkeringsmuligheder, infrastruktur, naboforhold, og andre faciliteter og services i nærheden.

IDENTIFICERING AF BEHOV OG ØNSKER: Identificer de primære behov og ønsker for virksomheden i forhold til jeres placering. Dette kan omfatte faktorer som størrelse, indretning, faciliteter, omgivelser, og andre nøglekrav.

SAMMENLIGNING AF OMKOSTNINGER: Vi sammenligner omkostningerne ved at blive på det nuværende sted versus at flytte til et nyt sted. Dette kan omfatte direkte omkostninger såsom leje, vedligeholdelse og skatter, samt indirekte omkostninger såsom flytteomkostninger og ændringer i transportomkostninger.

EVALUER RISICI OG FORDELE: Vurdering af risici og fordele ved at blive eller flytte. Dette kan være faktorer som forventet kundetilstrømning, mulighed for vækst, ændringer i konkurrencesituationen, og andre strategiske overvejelser.

PLADSOPTIMERING PÅ NUVÆRENDE STED: Analyse af den nuværende plads og identificer eventuelle områder, der ikke udnyttes effektivt. Dette kan omfatte ubrugte rum, ineffektive områder eller overflødige faciliteter. Ved at optimere pladsen på det eksisterende sted kan virksomheden potentielt undgå behovet for at flytte.