Vores arbejdsdag kan både indeholde opgaver som kræver fokus og opgaver som kræver tilgængelighed for sparring med kollegaer. Nogle aktiviteter afføder samtaler og støj og andre aktiviteter forudsætter ro og ingen forstyrrelser, og derimellem er der en masse andre aktiviteter, som enten løses alene eller i interaktion med andre. Med afsæt i virksomhedens arbejdsgange disponeres kontoret med rumlig variation og forskellige faciliteter. Så alle behov og præferencer understøttes bedst muligt til fordel for produktivitet og trivsel.
Bæredygtig rådgivning er kloge m2
For RIGHTSIZE er bæredygtighed det samme som kloge m2, hvor bygningsressourcer og arealer tilpasses eller konverteres til faktiske behov, og hvor kreative løsninger skaber nye muligheder for genbrug af rum og inventar. Derudover har vi opdateret viden om miljømærkning og -standarder, klimavenlige produktioner og evt. genanvendelighed i materialer og inventarprodukter, som vi anvender i vores rådgivning.
Kontoret som ramme for fællesskab og mødet med kollegaer – indret zoner til de spontane møder
Når vi tjekker ind på kontoret, forventer vi, at møde vores kollegaer. Det er når vi mødes, planlagt eller spontant, at de kollegiale relationer opstår eller bliver vedligeholdt. Vores relationer på arbejdspladsen er vigtige når vi samarbejder, og det er, for de fleste, langt nemmere at gå til én man kender end til én, man måske kun har mødt på et TEAMS møde. Indret fleksible zoner hvor de spontane møder let kan finde sted. Det kan være med til at fremme hurtigere reaktionstider, koordinering, sparring og inspiration + bidrage til det sociale liv på arbejdspladsen.
”Indretningen af det hybride kontor skal ske med et skarpt blik for, hvordan de fysiske rammer optimalt understøtter mange forskellige samarbejdsformer og derved medarbejdertrivsel, effektivitet og konkurrenceevne.”
Aktivitetsbaseret indretning
Fleksibelt arbejdsmiljø
Motiverede medarbejdere
Fokus på behov og arbejdsformer
Værdibaseret kultur, trivsel og effektivitet
Balance mellem mennesker og forretning
Smart og strategisk kvm-forbrug
Den aktivitetsbaserede indretning har gode svar på, hvordan I kan indfri ambitionerne om:
At skabe plads til flere medarbejdere på samme areal.
At høste kloge- og arealeffektive m2 som matcher de faktiske behov og arbejdsprocesser (inkl. det hybride samarbejde).
At løfte kontorarbejdspladserne med opdaterede rum og attraktive rammer, som understøtter produktivitet og trivsel.
At kontorindretning bidrager til bæredygtig FM, hvor tomgang og uudnyttede pladskapacitet minimeres.
Vi har en DATABASERET TILGANG, der præcist kortlægger fundamentet for effektive arbejdspladser og kontormiljøer med fokus på virksomheders og medarbejderes behov og arealanvendelse. Vi måler både bløde værdier og hårde faktorer med digitale værktøjer for at fremme udviklingen af kontormiljøer.
MED RIGHTSIZE SPACEPLANNING FÅR DU:
Stemning/kultur – forslag via moodboards til grundlag for en diskussion om, hvordan jeres kultur, stemning og mål i organisationen kan udtrykkes i formsprog og materialer.
Ideoplæg til koncept og indretning (eksisterende eller nyt kontor)
Planskitse (spaceplanning) – jeres ønsker og idéer om funktion i indretningen præciseres og danner grundlag for projektering og byggeproces.
Møbleringsforslag og specifikationer
Implementering af planer – vi følger selvfølgelig projektet til dørs. Det er lige fra logistik og tilsyn til kvalitetskontrol og indflytningsrapport.
LÆS OM VORES YDELSER INDEN FOR WORKSPACE MANAGEMENT HER
KONTORVISION
KONTORVISION
RIGHTSIZE processen begynder med brugerinvolvering og indsamling af data fra alle medarbejdere gennem et digitalt interview (survey).
Kortlægning og afstemning af kultur og subkulturer i de to organisationer.
Der opnås klarhed over medarbejderens aktivitetsmix, deres mobilitets- og bevægelsesmønstre.
Vi kortlægger de værdiskabende netværksrelationer i organisationen.
Disponering af rum, nøje afstemt med medarbejde behov, arbejdsprocesser og de generelle givne fysiske rammer i Orienthuset.
Projektopstart med styregruppe – fastlæggelse af ambitionsniveau.
TEST-FIT
TEST-FIT
Du søger nyt kontor, eller alternativ disponering af eksisterende, og RIGHTSIZE har identificeret en eller flere kandidater.
Test-fit tager udgangspunkt i afklaret holdning til udlægning af kontoret, for derigennem at udlægge hvad der skal bruges, hvor det skal bruges og i hvilket omfang. Evt. deleratio på primære arbejdsstationer afklares dermed også.
Du kender nuværende FTE, og har et kvalificeret bud på FTE udsigten to til tre år frem.
Test-fit kvalificerer en given fysisk rammes egnethed, og indbefatter udlægning af en bred række typologier som primære og sekundære arbejdsstationer, samarbejdsrum (f.eks. møde- og projektrum) i varierede størrelser og formater, samt alle relevante supportfunktioner og fællesfaciliteter.
De(n) producerede tegning(er) giver dig en konkret planløsning, afstemt med de strategiske og praktiske ønsker og behov, og under hensyntage til de givne rammer på lokationen (brand og flugtveje og anden infrastruktur).
Test-fit leveres i CAD format såvel som PDF.
DESIGN OG INVENTARKONCEPT
DESIGN OG INVENTARKONCEPT
Opstartsmøde hvor forventninger og evt. budgetrammer afklares og herunder inventarmodel (fuld genbrug eller mix med supplerende nyt).
Moodboard og konceptuel designidé som binder jeres identitet og behov sammen med arkitektur, farver og materialer.
Inventarkoncept (afklaring af genbrug samt forslag til nyt inventar og belysning (produkt, funktion, farve og materialer)).
Plantekoncept: planter, plante-kumme/krukke samt respektive indplaceringer fx gulv, reol, rumadskillelse.
Rumgrafik: fx foliedesign for glasvægge og døre + vejvisning og design af lokalenummerering.
DETAIL INDRETNINGSPLANER
DETAIL INDRETNINGSPLANER
Der udarbejdes detaljerede indretningsplaner som afklarer og præciserer eksisterende og nyt inventars placeringer og pladsbehov.
Præcisering af projektet, rum for rum, med funktioner, installationer, farver, materialer, inventar belysning, planter og rumgrafik.
UDBUDSMATERIALE
UDBUDSMATERIALE
Møbleringsplaner, som bliver præsenteret i form af planudsnit, opstalter og beskrivelser.
Detaljerede styklister med produkt-specifikationer i forhold til program, budgettering, bestilling og indkøb.
Specifikationerne suppleres af målsatte tegninger af fast inventar og rumgrafik.
Håndtering og udarbejdelse af udbudsmateriale, udbudsproces og sikring af udbudsloven.
Identificer behovet for forandring: Eksterne faktorer (markedsskift, teknologiske fremskridt) eller interne faktorer (omstrukturering, procesforbedringer).
Udvikl en omfattende plan: Angiv mål, omfang, tidsplan og ressourcer. Vurder risici, identificer interessenter og etabler kommunikationskanaler.
Engager og involver centrale interessenter: Medarbejdere, ledere, eksterne partnere.
Adresser bekymringer, integrer input i processen.
Kommunikér årsager, fordele og forventet indvirkning: Skab en klar kommunikationsstrategi, tilbyd træning og ressourcer. Brug E-learning som værktøj.
Gennemfør planlagte ændringer: Introducér nye processer, teknologier, organisatoriske strukturer eller systemer. Overvåg fremskridt, tackle udfordringer, sikr overensstemmelse med organisationens mål.
Anerkend og håndter modstand: Identificér kilder til modstand (frygt for det ukendte, bekymringer om job sikkerhed). Implementer strategier til at mindske modstand gennem effektiv kommunikation, involvering og støtte.
KULTUR
OPLEVELSER
TAKTILITET
FARVER & FORM
STEMNING
AKUSTIK
VI HAR BLA HJULPET DISSE KUNDER MED INDRETNING OG DESIGN:
RIGHTSIZE anvender ”cookies”, der er en tekstfil som gemmes på din computer, tablet eller mobil med det formål at genkende din enhed og huske dine indstillinger samt udføre statistik, målrette indholdet og rette henvendelse herefter.
Cookies kan ikke indeholde skadelige filer som f.eks. virus eller andet. Det er muligt at slette eller blokere for cookies.
Se vores for mere information.
Senest ajourført 13. august 2019
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold eller hvis du benytter en kontaktformular.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på. I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer og e-mail.
PRIVATLIVSPOLITIK
Udgiver
RIGHTSIZE ApS
Sankt Gertruds Stræde 5,4. sal
1129 København K
CVR: 35417427
Hjemmesiden anvender ”cookies”, der er en tekstfil som gemmes på din computer, tablet eller mobil med det formål at genkende din enhed og huske dine indstillinger samt udføre statistik og målrette indholdet herefter. Cookies kan ikke indeholde skadelige filer som f.eks. virus eller andet. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Du kan til enhver tid ændre dine cookieindstillinger i din browser. Læs mere om cookies på Erhvervsstyrelsens hjemmeside: https://erhvervsstyrelsen.dk/cookies
Dataindsamling
Personoplysninger
Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til en person. Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række af disse informationer samt når du: Tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil modtage et uforpligtende tilbud fra os gennem kontaktformularen eller deltager i vores undersøgelser.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller telefon, din IP-adresse, geografisk placering (Land og byområde), samt hvilke sider du klikker på. Dette sker kun så længe du er på vores hjemmeside.
Kontaktformularer
Når du benytter vores kontaktformularer på hjemmesiden, lagres disse henvendelser samt sendes til vores mailsystem, for at vi kan besvare dine spørgsmål.
Kontaktformularerne benyttes ikke til markedsføring, tilmelding til nyhedsbreve eller lign. uden du efterspørger dette og din data videresendes ikke uden for organisationen, uden at det er relevant for emnet, samt har din fulde godkendelse.
Analyse redskaber
For at kunne give os den bedste indsigt og sammenligning af data for vores hjemmeside bruger vi følgende analyse redskaber, som tager udgangspunkt i ovenstående anonyme data: Google Analytics, Facebook Pixels og Google Tag Manager.
Du har til enhver tid ret til ikke at blive inkluderet i vores analyser – dog sætter vi pris på, at du hjælper os med at gøre vores hjemmeside bedre, så vi kan forstå, hvad og hvor vi skal fokusere vores indsats.
Dataopbevaring
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Ved databrud vil alle vores registrerede brugere bliver kontaktet inden for 72 timer med besked om, hvilke data der er gået tabt, samt en vejledning til hvad de skal gøre ved det. Vores første prioritet i en sådan situation er at få lukket sikkerhedshullet for at skabe mindst muligt data-tab for brugerne.
Databeskyttelse
Vi sætter pris på din data, ligesom vi gør med vores egen, så vi beskytter vores (og din) data med følgende initiativer, som vi til enhver tid holder opdateret: SSL Kryptering, Firewall, To-faktor Godkendelse, Uddannelse af personale, Password styrke godkendelse mm.
Dataopbevaringslængde
Hvis du skriver og indsender data til hjemmesiden i form af kontaktformularer, vil disse blive opbevaret i vores mailsystem på ubestemt tid for at kunne henvise til tidligere aftaler og kommentarer fra disse.
Analytiske data arkiveres i ubestemt tid for at kunne se og følge vores online vækst samt forbedre vores aktivitet. Vores kundekøbsarkiver arkiveres ud fra gældende dansk lovning.
Oplysninger indsamlet med analyseformål, opbevares i Google Analytics i op til 26 måneder, hvorefter de automatisk slettes.
Datarettigheder
Eksport og sletning af data
Du har ret til indsigt i den data, vi opbevarer om dig. Du kan bede om at få eksporteret en fil med de personlige data, vi har liggende, heriblandt alt data du har givet os.
Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.
Kontakt den dataansvarlige via e-mail eller telefon angivet øverst på denne side.